Werken bij

* Nieuwe Vacature*

‘Jezelf inzetten als instrument, kleiner gaan kijken en kwaliteiten teruggeven, om zo een glimlach te toveren op het gezicht van onze klanten. Naast het gevoel om thuis te komen, iedere dag dat je op je werk aankomt…. Zo ziet een baan er bij Knoest uit.’

Functienaam:
Systemisch jeugdbehandelaar, werkzaam in gemeente Gooise meren, Wijdemeren, Blaricum, Huizen en Hilversum

Opleidingsniveau:
HBO / Bachelor

Uren per week:
28-36 uur

Salaris conform CAO en gerelateerde werkervaring
3- 6 jaar relevante werkervaring  

Beschikbaar: per direct

Systemisch jeugdbehandelaar? Dit is je uitdaging!
Ben jij die professionele en ervaren systemisch jeugdbehandelaar met een doortastende persoonlijkheid? Ben jij enthousiast en kom jij met creatieve oplossingen? Ben jij relationeel lenig en kan je moeiteloos switchen in allerlei rollen en doelgroepen, en heb je daar plezier in? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Team Knoest
Knoest is een jong bedrijf, die een verfrissende blik op hulpverlening heeft. Tevens werken we systeemgericht, waardoor we in staat zijn om op verschillende leefgebieden mee te kunnen kijken en daardoor snel de knelpunten en kwaliteiten van het systeem in kaart kunnen brengen. Er is voldoende ruimte om jouw eigen interesses te vertalen naar een werkmethode, zodat je onze visie kunt uitdragen; ‘doen waar je blij van wordt’. Verbinding is een belangrijke kernwaarde van Knoest. We verbinden hart, hoofd, instanties, plekken en activiteiten aan elkaar, om ieder kind zo passend mogelijk te helpen. Het Knoest team bestaat op dit moment uit 10 medewerkers.  

Wij zijn op zoek naar een behandelaar voor onze jongerengroep (14-17 jaar). Als begeleider draai je een middag/avond een behandelgroep en begeleid je de kinderen en ouders van deze groep. Tevens geef je systemische behandeling aan gezinnen met kinderen in de leeftijd van 6 tot 17 jaar.  

Werkzaamheden;  

  • Inhoud en leidinggeven aan de jongerengroep (startende groep, vraagt nog om verdieping om inhoud groep vorm te geven). 
  • Als systeemtherapeut ben je betrokken bij het gehele proces van intake, behandeling, regie en advisering tot nazorg.  
  • Systemisch werken in gezinnen, individueel, groep en school. 
  • Verzorgen van psycho-educaties 
  • Voorlichting ouders tieners en jongeren 
  • Stagiaire begeleiding

Wat vragen wij?  

  • Een afgeronde relevante HBO/WO opleiding.  
  • Minimaal 3-6 jaar relevante werkervaring. 
  • Je bent SKJ geregistreerd. 
  • Kennis en ervaring in systeemgericht, oplossingsgericht en netwerkgericht werken. 
  • Kennis en ervaring van ouderschap en opvoeden, en kennis van de ontwikkeling van jeugdigen en hun gezinssystemen en stoornissen.   
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal en kernachtig kunnen rapporteren. 
  • In staat om nauw samen te werken met samenwerkingspartners en andere belangrijke personen rond het gezin. 
  • Kennis van eigen patronen, kwaliteiten en oog voor je fenomenologische blik. 
  • Lichaamsbewust en het vermogen om te werken vanuit de beweging en niet alleen via het woord.  

Wat bieden wij?  

  • Salaris conform CAO  
  • Oog voor zelfontwikkeling  
  • Opleiding, cursussen en intervisie voor SKJ 
  • Een boeiende en afwisselende baan in een prettige, informele werksfeer binnen een ondernemende en betrokken organisatie.  
  • Ruimte voor het vormgeven van eigen methodieken binnen het bestaande aanbod.  
  • Wij bieden je een aanstelling voor de duur van één jaar en streven naar een duurzame samenwerking waarbij er zicht is op een vaste aanstelling.  

Is deze functie jou op je lijf geschreven en wil je de uitdaging aangaan? Stuur dan je motivatiebrief en cv naar: kelly@knoestjeugdhulp.nl Jezelf voorstellen via een korte promofilm wordt gewaardeerd.  

Voor meer informatie over ons en onze werkzaamheden: www.knoestjeugdhulp.nl 

 

Stagiaires gezocht! 

Bij Knoest zijn we dankbaar voor de derdejaars studenten van de studierichting Ecologische Pedagogiek, die we elk jaar mogen begeleiden.
Bij ecologische pedagogiek denk je misschien ten onrechte dat pedagogiek en natuur bedoeld worden. Ecologische pedagogiek is een stroming, een perspectief om naar pedagogisch handelen te kijken. Ecologen onderzoeken natuurlijke systemen; ‘de dynamiek van de wisselwerking tussen organismen’. Zij kijken naar de relaties tussen diverse onderdelen van het ecosysteem, hoe zij zich tot elkaar verhouden en samen in balans kunnen zijn.

Pedagogiek vanuit een ecologisch perspectief onderzoekt de rol van de omgeving van een kind en de dynamische processen in en om kinderen en hun opvoeders. We kijken hoe hun relaties zich verhouden en op welke wijze zij in de context (of ecosysteem) in balans kunnen zijn. Het pedagogisch handelen wordt afgestemd op het ecosysteem, dat vaak complex in elkaar steekt. Een ecologisch pedagoog neemt, indien nodig of gevraagd de verantwoordelijkheid voor de opvoedingssituatie en verbindt de betrokkenen om op elkaar af te stemmen. Het perspectief van alle deelnemers en de samenhang tussen deze verschillende perspectieven zijn daarbij van belang.
Vanuit het ene perspectief zien we misschien een probleem, vanuit een ander perspectief kunnen we mogelijkheden ontdekken.
Deze zienswijze sluit haarfijn aan bij de kernwaarden van Knoest. De input van onze studenten met hun kennis uit de theorie is een waardevolle toevoeging voor de werkers. We bieden onze studenten een plek om te ontwikkelen en geven hierbij de ruimt aan hun eigen processen. We zijn van mening dat je als werker pas jezelf volledig als instrument kunt inzetten, wanneer je durft stil te staan bij eigen thema’s die aandacht vragen. Hier tijd een ruimte aan geven, staat bij ons voorop het halen van je competenties.